DID YOU KNOW?  -- Three years before the 1995 Srebrenica Genocide, Serbs torched Bosniak villages and killed at least 3,166 Bosniaks around Srebrenica. In 1993, the UN described the besieged situation in Srebrenica as a "slow-motion process of genocide." In July 1995, Serbs forcibly expelled 25,000 Bosniaks, brutally raped many women and girls, and systematically killed 8,000+ men and boys (DNA confirmed).

10 April, 2013

MUNIRA SUBAŠIĆ, PRES KONFERENCIJA NAKON DEBAKLA NA JEREMIĆEVOJ SRPSKO-PROPAGANDNOJ DEBATI U UN-U




Munira Subašić: Jeremić nastavio gdje je Milošević stao. Morala sam slušati laži u UN-uPravo na govor


Oslobođenje -- Subašić je prethodno izbačena iz sale UN-a u kojoj se održavala rasprava Generalne skupštine UN-a na temu "Uloga Međunarodnog kaznenog suda na pomirenju".

(Ovu srpsku propagandnu debatu je organizovao Vuk Jeremić.)



Subašić za vrijeme obraćanja srbijanskog predsjednika Tomislava Nikolića pojavila u sali noseći majicu na kojoj je pisalo: ''Srebrenica – pravda je spora ali dostižna'', a pokušala je držati i transparent na kome je pisalo "Republika Srpska, genocidna tvorevina".



"Morala sam u miru slušati laži na sjednici UN-a", kazala je Subašić na konferenciji za novinare koju su za nju organizirali stalni predstavnici Jordana i Lihtenštajna u UN-u. Predstavnici ovih zemalja uputili su kritike Jeremiću zbog "neizbalansirane sjednice i nedavanja svim stranama pravo da se obrate".

Stalni predstavnik Jordana u UN-u, Zeyd Al-Huseyin, kazao je da govornici na sjednici nisu birani pravedno. Ističući da Bošnjacima nije dato pravo da održe govore, Huseyin je objavio da su iz tog razloga njegova zemlja i Lihtenštajn odlučili da bojkotiraju sjednicu, te da su organizovali konferenciju za novinare kako bi majci Srebrenice dali pravo da se obrati javnosti.

Subašić je izrazila tugu zbog današnjeg incidenta i poručila da Ujedinjene nacije ništa nisu naučile iz svega što se dešavalo u prošlosti.

Ona je podsjetila da je bivši ministar vanjskih poslova Srbije i aktuelni predsjednik Generalne skupštine UN-a Vuk Jeremić potpisnik "skandala sa himnom" i dodala da se danas dogodio sličan skandal.

"Izbačena sam iz salona za sjednice. Nisam dobila pravo da se obratim, uprkos tome što sam se ranije javila za riječ. Kada se predsjednik Srbije Nikolić obratio skupu, obukla sam majicu sa natpisom "Srebrenica - pravda je spora, ali dostižna". Nakon toga, podigla sam transparent na kojem je pisalo "Republika Srpska, genocidna tvorevina. Ali službenici bezbjednosti su me izbacili napolje", kazala je Subašić.

Otkrila je da je istu majicu kasnije poklonila generalnom sekretaru UN-a Ban Ki-moonu, koji je prihvatio poklon.

Naglasivši da preživjele žrtve genocida u Srebrenici nikada neće zaboraviti ono što se desilo u Bosni i Hercegovini, Subašić je kazala da je sramotno „što se oni koji su odgovorni za ubijanja i silovanja dobili pravo da se obrate”.

Razočarenje

U posebnom razgovoru s reporterom agencije Anadolija iz New Yorka, Subašić je današnju debatu u UN-u nazvala razočarenjem.

"Danas sam u tišini morala slušati laži koje se izgovaraju u UN-u. Dok su Vuk Jeremić i Tomislav Nikolić imali pravo govora, nama nisu dali isto pravo. Pokušavali su prikazati laži kao istinu, a odgovorne za genocid kao žrtve. Kao da su svi krivi, a jedino oni nevini", istakla je Subašić uporedivši današnju situaciju sa onom od prije 18 godina kada je gledala genocid nad Bošnjacima u Srebrenici.

Podsjetila je da je Ban Ki-moon prije sedam mjeseci posjetio Srebrenicu i da se sastao sa majkama Srebrenice.

"Ban zna šta se desilo i svjestan je onoga što se danas dešava. To je pozitivna osoba koju poštujem", rekla je Subašić i naglasila da je Vuk Jeremić debatu organizirao kako bi ljudima predstavio da su Srbi najveće žrtve rata u bivšoj Jugoslaviji jer je većina presuda Haškog tribunala izrečena protiv Srba.

"Jeremić nije mislio ni na Bošnjake, ni na Hrvate”, rekla je Subašić.

„Tužna sam jer UN nisu ništa naučile iz prošlosti.Tužna sam što su UN prije tri mjeseca dozvolile Vuku Jeremiću da ovdje pusti ‘Marš na Drinu’, iako su oni koji su ubijali našu djecu i silovali naše kćerke 1995. godine pjevali tu pesmu”, rekla je Subašić.

„Ondje gdje je Milošević stao, Jeremić je nastavio”, rekla je Subašić i podsjetila da se genocid u Srebrenici desio u julu 1995. kada je taj grad bio proglašen zaštićenom zonom UN-a.

„Bila sam nemoćna kada sam se borila za svog sina. Bila sam nemoćna kada sam sakupljala kosti svoga sina. I danas sam bila nemoćna. Nisam mogla čak ni da saslušam govor predsjednika Srbije. Bila sam izbačena”, zaključila je predsjednica Udruženja „Majke enklava Srebrenica i Žepa” Munira Subašić.


Predsjednica Udruženja „Majke enklava Srebrenica i Žepa” Munira Subašić izjavila je novinarima u zgradi Ujedinjenih nacija (UN) u New Yorku da su predsjednik Generalne skupštine UN-a Vuk Jeremić i predsjednik Srbije Tomislav Nikolić, tokom debate o ulozi međunarodnih krivičnih sudova, „pokušali laži prikazati kao istinu, a odgovorne za genocid kao žrtve”, javlja Anadolija s lica mjesta.